15.2.24

* 'autoportretten en voetballertjes', twee series pastels (1995)


Op verzoek van kunstbemiddelaar ging ik met pastelkrijt op grijs papier auto's tekenen (afm ca.70 x 100 cm) voor een auto-leasebedrijf Ik begon met de auto's die een dieren(bij-)naam hebben.

snoek

kever

katterug

'lelijke' eend

dauphine

jaguar

Als het aan mij ligt is deze mazda een chimpansee


De dieren waren op. Dan maar andere bijnamen:
het rugzakje


Van het bedrijf kwam nog een suggestie: de Pantera

De tekeningen vielen in de smaak en er volgde een reeks verzoeknummers. Elke werknemer mocht een auto op zijn of haar kamer. Men stuurde me plaatjes van de eigen auto of van droomauto's.

















Een Kever Cabrio kon ik nergens vinden. Ik heb toen maar een gewone VW kever gefotografeerd en in de tekening de top weggelaten, maar daar trapte men niet in... Dus deze is de enige die nog in mijn bezit is.




*



Kort na de autoportretten, kreeg ik via dezelfde tussenpersoon het verzoek om snel wat tekeningetjes te leveren van voetballers. Toen ik ze klaar had kreeg ik te horen dat de opdrachtgever inmiddels failliet was...

(Afm. A3)





Geen opmerkingen:

Een reactie posten