11.2.23

* 'het violette plakboek', (1972- 1978)


In 1971 kreeg ik van een vriendin een dummie, die zij zelf gemaakt had. Violetkleurige linnen hardcover, 100 grams wit. Ik durfde er niet in te tekenen. Daarom plakte ik er vanaf 1972 tekeningen in die ik op losse velletjes had gemaakt. Veel van die velletjes waren afkomstig uit een drukkerij waar een vriend van me werkte, hij nam kleine stapeltjes afsnijsel mee, stroken en klein formaat vierkant of rechthoekig, waarop ik begon te tekenen. Ik tekende meest met Rotring-pennen en kleurde in met viltstift of kleurpotloden.



" wees stil... ik luister maar schreeuw door de eeuw "















Jammergenoeg heb ik, bijna het hele boek door, een foute lijm gebruikt, ik vermoed Lero Fotolijm. De bruine vlekken die deze lijm heeft veroorzaakt zijn op onderstaande afbeelding goed te zien, maar zijn op bijna alle tekeningen aanwezig, in het gunstigste geval alleen aan de randen. SORRY!








































Deze tekening heeft als ontwerp gediend voor een fors keramisch object, dat bij mij in de tuin staat. 
(Zie het hoofdstuk 'keramiek')


(Aan het gebruiken van het zuurste papier dat er is misschien?)










Geen opmerkingen:

Een reactie posten